Heerlijk Vakantie - Reisverslag uit Cecina, Italië van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Heerlijk Vakantie - Reisverslag uit Cecina, Italië van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Heerlijk Vakantie

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

17 Juli 2008 | Italië, Cecina

Ciao

Na het avontuur in Arosa in April weer naar huis gegaan, Hotel was dicht er verder weinig te beleven daar alles was verlaten.
Thuis aangekomen nog naar school geweest en geprobeerd de draad weer op te pakken, maar dit was toch iets lastiger als gedacht de motivatie lag niet voor de hand en heb toen besloten toch dan maar meer aan het werk te gaan zodat er weer wat geld binnen komt om al het nodige van te betalen.

Woensdag 2 Juni samen met peter met het vliegtuig naar Pizza gevlogen om vanuit daar verder te gaan met de trein naar onze ouders en oom en tante te gaan in Firenze, hier was het even twee dagen bijkomen van de warmte. Na het bijkomen even lekker naar San Gimignano de oudste stad van de streek en Sienna geweest. Zaterdag samen met peter naar Firenze geweest om Tessa en Marlies op te halen van de trein die kwamen uit Rimini waar ze 10 dagen aan zee waren geweest.
Zondag konden we alles weer in pakken om vervolgens verder te gaan naar de 2e camping aan zee. Hier kwamen ook onze buren uit Winschoten en men oom en tante uit Switserland met de kinderen.
Vanuit hier een dag naar Rome geweest met de trein wat best wel ver was om zo even op een dag te doen, maar een meer daagse stedenreis naar Roma staat nog wel ergens op de planning, een mooie stad met veel bezienswaardigheden wat dus lang niet op een dag kan. We hebben alleen een open busrit door Rome gedaan en verder nog twee dingen bezocht en toen weer terug op de trein naar de camping. Afgelopen maandag nog even naar Pizza en Lucca geweest hier ook weer even de bezienswaardigheden mee gepikt wat ook zeer mooi was maar wel warm :P
Vanaf maandag probeer ik hier al te duiken, maar dit werd steeds uitgesteld wegens slechte zee eindelijk was het gister dan zover en heb ik de eerste duik weer gemaakt wat heerlijk was. Het was een “simpele” wrakduik op maximaal 12 meter. Dit was mooi voor mij om weer even dingen te herhalen. Vanochtend was de “grote”duik een duik van 31 meter op een koraal rif wat super was veel gezien en weer heerlijk om zo te duiken. Nog leuke vissen gezien.

verder zijn we nu druk bezig intepakken en de boel weer enigszins schoon te krijgen voor de terug weg morgen weer naar huis.

Heerlijk om er zo even weer tussen uit te zijn en gezellig met familie en vrienden vakantie te hebben.

• 17 Juli 2008 - 17:17

Ien:

Fijn om te lezen dat het met jouw en je family zo goed gaat en dat je aan het genieten bent (wat je wel eens vaker doet overigens...) Jammer dat het er al weer op zit! Goede terugreis en doe de groeten aan je fam.! tot binnenkort!dikke kus van ons

• 18 Juli 2008 - 05:01

Planner:

Hoi Gerald ,
    Zo te horen heb je het naar je zin gehad ,dus wordt het weer tijd om deze kant op tekomen !
    We ontvangen je weer met open armen Tot maandag !
    Geniet nog even

• 25 Juli 2008 - 23:10

Gea:

leuk...ik kwam hier omdat ik nog even terug wilde!!!genieten van de laatste vakantie in cecina mare.je hebt echt een leuke site, met leuke foto's.maar....CECINA???Toen ik er was waren er mega troepen uit groningen neergestreken bij ons op de camping.Alleen,ook toen kon er niet worden gedoken vanwege het 'slechte' weer!!oke, de zee was een beetje'ruw!!maar de temperatuur was geweldig.Het allom bekende rondje gedaan:Volterra,Siena,
    Pisa en ook Livorno (gereden via de mooie kustroute)Ik kom nog wel een keertje hier bij jou langs,kijken of je nog leuke plaatjes van de Toscane(en Cecina) hebt geplaatst.

• 07 Augustus 2008 - 09:45

Henk En Ria Schoenm:

Dag Gerald.
    Leuk om te lezen dat je met iedereen een mooie vakantie hebt gehad. Wij zitten nog in Vallon Pont d'Arc en genieten dus nog van de vakantie. We zien je volgende week wel weer.
    Groetjes van je oom en tante