Het een verdwijnt, en het ander verschijnt - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Het een verdwijnt, en het ander verschijnt - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Het een verdwijnt, en het ander verschijnt

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

02 April 2008 | Zwitserland, Bern

Grüetziwohl miteinand!!

Dacht dat het wel weer eens tijd zou zijn voor een nieuwe verhaaltje uit Zwitserland:P
Alles gaat hier nog steeds zeer goed. Ben hier inmiddels al weer bijna vier maand en het winter seisoen zit er bijna weer op. Je merkt dat het tegen het eind loopt in Arosa. De winkels en andere touristische attracties gaan eerder dicht, geven kortingen om zo toch nog de laatste gasten binnen te halen. In het hotel mogen we niet klagen we zitten tot het eind (13 April) voor een goede 80% volgeboekt wat behoorlijk goed is voor deze tijd van het jaar. Je merkt dat het bijna allemaal voor bij is. De sneeuw verdwijnt zeer snel als de zon schijnt en dan komt er ineens een hoop te voorschijn. Maar na een dag sneeuwen is alles gewoon weer wit, net of er niets verandert was. Het weer is best wel afwisselend hier, de ene dag dus zon en bijna alle sneeuw weg en de volgende dag sneeuwt het weer alsof het niet anders heeft gedaan en is alles weer bedenkt onder een witte laken.
Voor mij zit dit seisoen op 10 April er op dit is men laatste werk dag in het Tschuggen Grand Hotel. Een periode van veel aanpassen en hard werken. Dit schijnt 1 van de beste seisoenen te zijn geweest, ook wegens de vele sneeuw die er gevallen is wat naruurlijk een hoop gasten aantrekt.
Onderneem hier verder weinig, ben blij als ik eens 2 dagen vrij ben niet dat gereis en andere verplichtingen, gewoon lekker kijken wat ik kan en wil doen en dan aan het eind van de dag tot het besluit komen lekker niets gedaan te hebben dan een beetje rondhangen.
Maar na 16 April mag ik er weer aan geloven en begint voor mij de laatste fase van school (als dit zo gaat als geplanned) Moet nog een paar dingen afronden op school en dan eens verder kijken wat de mogelijk heden zijn. Een volgende periode buitenland wordt zeker niet uitgesloten.
Hier bij men oom en tante en neefje en nichtje ook nog steeds alles goed tis toch wel fijn dat als je "thuis" komt dat er dan ook nog mensen zijn en niet een lege kamer/appartement. Vindt het SUPER hier en zeer leuk.
Zoals al eerder vermeld is het treinticket geboekt voor 16 April en mag/moet ik 13 uurt treinen voordat ik weer in Winschoten ben, ach het kan minder:P

ciao ciao

Gerald

• 02 April 2008 - 21:13

Ria:

Hey Gerald,
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen!
    Nog even idd en het zit er al weer op.
    Geniet nog maar even fijn van het "Zwitsers"gevoel!! :d
    De hartelijke groetjes aan je fam.daar.
    We zien je gauw weer!
    Veel liefs , Henk en Ria.

• 02 April 2008 - 21:17

Bas:

Hey Topper,

Heel veel plezier en succes nog de komende dagen. En tot snel weer in het regenachtige Holland.

Gr, Bas

• 02 April 2008 - 21:23

Margriet:

He Geer, je komt zo snel al weer thuis? haha, zal je kamer leeg ruimen.....Fijn dat je het leuk daar hebt gehad en..je bent weer een ervaring rijker. Geniet nog even van het weer en de omgeving, het is hier echt Nederland...
    Groetjes aan JEGE
    Liefs Mama

• 03 April 2008 - 08:03

Margreet:

je komt weer naar NL... weet je het zeker?? :o ;)
    hoop dat we snel een x kunnen afspreken voordat je weer de wereld in trekt ;)

groetjes en tot snel

• 03 April 2008 - 08:38

Bert:

Moi,
    Hoe neem je je ski`s en ski schoenen mee in de trein (en alle andere rotzooi). Wees blij dat je groot breedbeeld TV al in Winschoten is!! ha ha
    Nou wij zien er naar uit, dat je weer thuis komt. Doe voorzichtig aan en de groetjes aan mijn lieve zus, zwager en kindjes!!

Groetjes Papa

• 03 April 2008 - 09:37

Ien:

Hey Gerald, leuk om weer iets van je te lezen (heb net zelf mijn blog weer even vernieuwd dus niet klagen dat ik je niet op de hoogte houd)fijn dat het je zo goed bevalt, 16 april kom je al weer, tjonge dat is al gauw! Misschien heb je dan zin om even een x langs te komen kun je mij nog even topzwaar zien, voordat je weer volledig aan de studie moet!
    Gr. Ineke

• 03 April 2008 - 11:31

Micky & Jo:

He Gerald!

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad in Zwitserland....weet je al wat je volgende bestemming gaat worden?

Groetjes uit Jo'burg

• 03 April 2008 - 13:28

Marjolein Vrieling:

Hedee LIeve Geer!!! Fijn weer wat van je te horen!!! Ik mis je wel hoor schat! Kom je naaar Aruba???????????? ;-)
    Geniet nog van je laatste weekje en succes op het CHN he, wat moet je nog doen eigenlijk? LIefs, Marjo

• 03 April 2008 - 17:07

Marjon:

Heeey Gerald,

Dus je komt nu echt weer naar huis. Zal wel weer even wennen zijn of niet, maar ook wel weer heel leuk. Hoe lang moet je nog naar school dan voor het klaar is.

Heb inmiddels al weer 7 weken in het UMCG er op zitten, tijd gaat echt super snel, het is al weer 2 maand geleden dat ik terug ben gekomen uit Denemarken.

Nou goede reis alvast en geniet nog maar even van de sneeuw want die is hier in Nederland ver te zoeken. Alleen maar regen en af en toe een mooie dag.

Groetjes vanuit Tolbert, Marjon