De eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

16 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat dat toch snel zo'n eerste week, zelfs als je niets doet.

Wat opviel bij aankomst was een mevrouw die zeer druk aan het zwaaien was, ja naar ons. Het was Micky die stond al even te wachten op haar vlucht naar porto spain. Die had ze een dag eerder gemist omdat ze de tijden hadden verandert en het leek er nu ook niet beter op te worden. Ze stond al te wachten vanaf 13.30 en wij kwamen pas om 18.30 aan. Dus die heeft er wel even gestaan. Wat nog meer opviel was dat het zeer warm was en dat ook nog terwijl we stonden te wachten op 1 van mijn tassen die natuurlijk als laatste van de band moest komen. Buiten zagen we Emiel Solange Jillian en Collin al op ons staan te wachten die ons toen hebben meegenomen naar hun huis onderweg “onze” auto opgehaald die we hebben gehuurd voor drie weken. En Bij Solange en Emiel samen met de kids nog even lekker wat gegeten. Daarna nog even zitten praten en toen verder naar het appartement wat ongeveer een 20min rijden is vanaf hun huis. Helaas zijn de wegen hier niet helemaal van top kwaliteit waar het een wilde “wooden rollercoaster” lijkt met alle hobbels, gaten en heuvels.

Dinsdag hebben we rustig aan gedaan want bij het wakker worden liep het zweet al van onze “mijn” rug. Verder hebben we geprobeert de lokale super markt te vinden (eingelijk heel makkelijk) helaas moesten wij de moeilijke tour nemen en belandden we bijna aan de andere kant van het eiland. Toen kwamen we aan bij zuikertuintje Shopping mall waarvan wij dachten dat er vast een super markt in zit. Helaas was dit dus niet zo en wij maar weer verder. Toen we met de auto wegreden zagen we ineens Solange aan komen rijden die al hevig zat te gebaren in de auto (bang dat we haar niet zouden zien) wij haar gevolgd en ja hoor daar was Emiel ook die moest “even” naar de kapper toen zijn we dus maar met Solange meegegaan naar haar werk (ook in de zuikertuin mall) daarna met Emiel wat gegeten en hebben we nog een keer aanwijzingen gekregen hoe we bij de supermarkt moesten komen. Dus wij vol goede moed terug en daar stond die net zoals ons al de eerste keer was uitgelegt, zal wel door de warmte zijn geweest dat we er gewoon langs zijn gereden. Maar we hadden iig al veel van Otrabanda en Punda gezien. s’Avonds hamburgers gegeten samen met Collin en Jillian.

Woensdag hebben we een zeer rustige dag gehad. Eerst lekker uitgeslapen en toen wezen snorkelen bij Daai Booi Baai wat ongeveer 15 min rijden vanaf het flamingo resort is hier hele mooie vissen gezien in verschillende kleuren en grootte en zelfs een rog. Bij terug komst de BBq rustig aan gestoken en de avond lekker met een BBQ vermaakt.

Donderdag was ook een dag dat we echt niets hebben gedaan en ondernomen overdag. De avond zij we naar Emiel gegaan die had op de terug weg van zijn werk wat eten (friet en satay) meegenomen en hebben we ons die avond vermaakt met het spel risk. Daar had Emiel wel zin in had die al een hele tijd niet gedaan. Aan het eind van de avond stond de stand: Rob 2x Emiel 1x en Gerald 1x gewonnen. Dat was wel een tegenvaller voor Emiel die dacht er toch wel iets meer uit te kunnen halen tegen zijn “kleine” neefjes (sorry miel next time better) de revange volgt nog een x.

Vrijdagochtend maar heerlijk genoten van onze bedden met Airco en Fan wat dan zeer goed te doen is. De middag hadden we het idee gekregen om naar westpunt te rijden, maar halverwege hadden we aldoor dat er dan zeer weinig tijd ging overblijven om ook daad werkelijk daar rond te lopen, dit omdat het toch even duurde voordat we daar waren en omdat we s’avonds hadden afgesrpoken aan de andere kant van het eiland bij Wet and Wild waar happy hour was op Mambo Beach. Hier heerlijk genoten met een biertje in de hand, voeten in het zand en een uitzicht met palmbomen en zee fantastisch. Op de terug weg nog een broodje ossenhaas gegeten die ook zeer lekker waren.

Zaterdag hadden Emiel en ik afgesproken om te gaan duiken en de rest zou een strand dag hebben. We zijn bij Blue Bay vanaf het strand het water ingelopen en hebben vanaf daar een zeer mooie duik gemaakt. Het is zo relaxt om hier te duiken en om van de onderwater wereld te genieten echt schitterend veel vissen weer gezien maar ook veel mooi koraal. In totaal hebben we het zo’n 40 onderwater mogen genieten echt relaxt. Daarna terug gereden naar naar Grote Berg waar we Emiel en Solange wonen met de kids waar rob en ik vervolgens de BBQ hebben verzorgt.

Zondag was ook weer een duikdag voor Emiel en mij. We hebben 2 duiken gemaakt, de eerste duik was in Vearsenbaai ook weer lekker vanaf het strand het water in en toen naar beneden ook dit keer weer indrukwekkend hoeveel moois er toch onder water valt te zien. Je komt echt ogen te kort zoveel valt er te zien. En dan moet je ook nog plannen dat je weer terug komt naar dat stukje strand waar je ook bent vertrokken. Dit omdat er eigenlijk allemaal kleine baaitjes zijn vanwaar je duikt of aan strand ligt. Die middag zijn we bij Solange haar moeder langs geweest haar vriend was jarig. Nou wil het toeval dat Solange haar moeder echt schitterend woont. Tien meter van de veranda duikel je een paar meter recht naar beneden de zee in en wat een uitzicht verbluffend gewoon. En voor het huis ligt een rif waar we wel konden duiken. Het was helaas iets minder makkelijk te bereiken dan de vorige twee duiken maar de moeite zeker waard werd ons vertelt. We moesten een stijle trap af naar beneden bepakt en bezakt gaat dit toch iets minder makkelijk beneden aan gekomen was de instap iets makkelijker direct naast de rotsen helaas moesten we een aardig eindje zwemmen voordat we de boei bereikte die de duikplek aangaf. En echt wat een fantastisch rif was dat het deed de vorige twee duiken eingelijk een beetje teniet. Wat schitterend wat een mooie vissen en veel en zeer mooi koraal fantastisch gewoon en dat voor je huis dat is wel het ultieme denk ik om dan zo te wonen. Door al dit moois de tijd toch lichtelijk vergeten en konden niet meer op tijd terug naar de duikshop om de geleende spullen weer terug te brengen. Maar wat een ervaring.

Voor maandag was de planning al rond. Rob en ik zouden s’ochtends de duik spullen terug brengen en dan door rijden naar de Ostrichfarm en Aloe vera farm. Daar aangekomen waren ze natuurlijk de maandag gesloten en hadden wij het stuk voor niets afgelegt. Om de dag toch nog nuttig te maken zijn we op de terug de auto geparkeerd in Otrabanda en hebben we de hele middag rond gelopen door Otrabanda en via de pontjes brug naar Punda. Hier heerlijk door de winkel straatjes van gelopen en gegeten in een grote martkhal met verschillende kraampjes waar gekookt werd een zeer aparte ervaring om bij andere mensen aan te schuiven en te genieten van de lokale cuisine. Ook de Fort Kerk bezocht met het kleine museum. wel leuk om te zien. De avond lekker thuis gezeten onder het genot van een biertje.

Groetjes vanaf een het zeer zonnige en relaxte vakantie eiland Kòrsou

• 16 Juni 2009 - 21:41

Margriet:

Oh jongens, wat hoort dat allemaal super!! Geweldig dat jullie zo'n mooie duik hebben gemaakt, dit moet je indd zelf ervaren, super. Ik lees dat het ook met het eten wel goed gaat, had m'n twijfels, haha Genieten maar jongens, de tijd vliegt. gr xxx Mama

• 17 Juni 2009 - 00:55

Emiel:

Goh, zo mooi was die duik toch ook weer niet. Whahahahahahahaha, nee: JE HAD ER BIJ MOETEN ZIJN :D:D:D Het was echt een paradijs, volgende week nog maar weer eens???

• 17 Juni 2009 - 03:15

Micky:

....een mevrouw????
    Ik ga zeker de Surinam Airways drie dagen lang stalken of ze nu wel op tijd gaan.....
    Misschien zie ik jullie nog.....
    Liefs,
    Micky

• 17 Juni 2009 - 08:29

OPA:

Hoi klein zoontjes
    wat geweldig dat jullie je daar zo vermaken,als ik het zo lees kom je tijd tekort en dat je zoveel ziet ook onder water.Heb je ook al foto's gemaakt onder water? Jongens geniet van de vakantie,en hoop gauw weer tot ziens.Ook de groetjes aan de andere fam Gr OPA

• 17 Juni 2009 - 09:52

Bert:

Hoi, lijkt echt wel een paradijs!!! zo te horen. Hoop dat je het duiken niet al te vervelend vind, als je ff doorzet, ga je het vanzelf wel wat leuker vinden.
    Nou doe de groetjes daar aan de rest en genieten maar.
    Groetjes van je hardwerkende vader @ Gem.Groningen

• 17 Juni 2009 - 10:07

Heleen:

Jajaja... behalve beetje zwemmen met zo'n fles op en braaien met biertjes doen jullie dus niet zo veel ;)! Als of het vakantie is :)! Pas op voor die bermuda dreieck daar... zijn we wel eens vaker blijven steken! xx

• 17 Juni 2009 - 12:49

Frank:

Hey Gerald,
    Als ik dat zo lees dan krijg ik als duiker wel de kriebels hoor. Een rif in je achtertuin is toch wel anders dan een vijvertje. En dan al dat lekkere eten...hummm. Maak je ook foto's onder water? ben heel benieuwd hoe dat er uitziet vooral omdat wij er misschien ook heen gaan over 2 jaar. Groetjes en amuseer je.

• 19 Juni 2009 - 16:32

Wim En Rina:

Hé die Geer,

Geweldig zoals jullie genieten!!!Wij hadden het al gezegd, het is en heerlijk en wij hebben er alleen nog maar gesnorkeld en dat was al geweldig.

Geniet nog even van de zon, de zee en de omgeving en natuurlijk van mijn zoontje en de rest van de familie!!

Groetjes ook voor Rob.
    Liefs

• 21 Juni 2009 - 05:09

Erna:

Hoi Gerald,
    Hoort helemaal fantatisch!
    Alleen..plannen is nog niet je sterkste kant he?
    Hahaha...
    Veel plezier nog en geniet ervan.Groetjes Erna

• 21 Juni 2009 - 06:10

Henk En Ria:

Hey hallow Gerald. We lezen het al, een fantastische vakantie. Leuk dus en genieten. Doe de groeten aan Emiel en Solange en de kids en ook aan Annemarieke.

• 23 Juni 2009 - 19:02

Marcus/Anneke:

Hoi jongens,
    Dat hoort echt super mooi,duiken, lekker eten,
    en vooral genieten van het mooie weer.
    Hou nog even vol de vakantie is zo weer voorbij.
    Groetjes van MSMAE
    see you in Italie