Eindelijk een update na 2maand :D - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Eindelijk een update na 2maand :D - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Eindelijk een update na 2maand :D

Door: Gerald

Blijf op de hoogte en volg Gerald

17 Oktober 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hoi allemaal

Wat gaat het toch allemaal snel. Zondag 1 augustus ben ik met de trein vanuit Bremen naar Wenen gegaan. En zit hier nu alweer een dikke twee maand. Ik ben terug naar wenen gegaan omdat er gevraagt was of ik niet weer terug wou komen bij het Hilton op de Boekhoudafdeling. En omdat het avontuur in Zwitserland weer voorbij was, was dit aanbod perfect om verder te gaan.

Bij aankomst kreeg ik eerst een kamer in het hotel voor een maand toegewezen. Dit was natuurlijk prima zo voor de eerste maand. Een ruime kamer met badkamer, groot bed en een tv. Ik had van tevoren al gekeken of ik niet een kamer kon krijgen in het studenten huis waar ik twee jaar geleden ook zat. Dit was geen probleem alleen door de vakantie periode liep de communicatie een beetje stroef, wat resulteerde dat ik pas eind Aug. in mijn “nieuwe” kamer ben verhuisd. Dit was een twee persoons ka mer die ik voor mijzelf ter beschikking had. Een kamer en een badkamer met douche. De keuken bevond zich op de gang die ik moest delen met 8 a 10 andere mensen die daar ook woonden. Dus de keuken heb ik tijdens mijn anderhalve maand daar niet gezien!
Geplanned was dat ik begin Oktober weer zo verhuizen naar een ander studenten huis, dit omdat het huis waar ik nu zat alleen een “vakantie” oplossing was. Maar omdat het idee van een keuken en badkamer delen met andere mensen voor langeretijd mij toch wel begon tegen te staan ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Ik ben uiteingelijk terecht gekomen bij KWJ. Dit staat voor kuratorium Wiener Jugendwonhauser. Dit is een stichting die wordt gefinancierd door de gemeente wenen, om starters uit binnen en buitenland een goedkope woon mogelijkheid te bieden. Ik heb hier nu een kamer van 25m2 met eigen “klein” keukenblokje en een badkamer met douche wc en wasbak. En ben hier voor de komende tijd zeker tevreden mee.
Het adres is:
Hietzinger Kai 141
Zimmer 351
1130 Wien
Oostenrijk

Op het werk gaat ook alles goed. Ik werk op dit moment aan de Donau. Vanuit ons bureau hebben we ook een uitzicht over de Donau. Wij zijn in wenen het enige hotel wat direct aan de Donau ligt. Ons hotel is vroeger gebruikt als opslag voor graan en ligt daarom direct naar de donau. Voor November staat er een verbouwing geplanned waarbij het hele hotel rigoreus wordt aangepakt. De hotel kamers worden allemaal gerenoveerd, de Bar en het Cafe worden omgebouwd tot 1 barcafe. Op de 8ste verdieping komt een executive/vip lounge waar je een uitblikt hebt over wenen en aan de andere kant de Donau.
Ik zelf ben nog steeds bezig een goed systeem te vinden voor mijn dagelijkse werksaamheden. Op dit moment is het allemaal nog steeds aardig veel en komen er steeds andere dingen bij. Het is een leuke uitdaging en heb er veel plezier in.

  • 17 Oktober 2010 - 15:20

    Henk En Ria :

    Dag Gerald.
    Leuk dat je het naar je zin hebt en dat je een eigen woonruimte hebt.
    Maar volgens mij heet dat Hietzinger Kai.
    Veel plezier en een goede tijd in Wenen.
    Henk en Ria

  • 17 Oktober 2010 - 20:15

    Bas En Leen:

    Hey grote vriend,

    EINDELIJK NIEUWS hahaha. Goed om te horen dat je een fijn plekkie gevonden hebt die wij zeker nog live moeten gaan zien :-)

    Tot gauw.

    kus bas en leen

  • 17 Oktober 2010 - 20:15

    Gerald:

    @ Henk
    Klopt je gelijk, is aangepast ;D

  • 17 Oktober 2010 - 21:23

    Heleen:

    Gaaaf!
    Ik moet snel maar weer eens langskomen... was deze zomer ook te gek! Heb me opgegeven voor een workshop in wenen van 18 tm 20 nov, maar ben bang dat ik er niet voor word geselecteerd.... dan zeker een ander keertje!
    Ow en gaat het hotel dicht met de verbouwing?
    xh

  • 18 Oktober 2010 - 04:41

    Bert Dijk:

    Mooi man, moeten snel maar weer es een keertje komen kijken.
    Tot snel,
    Papa

  • 18 Oktober 2010 - 06:46

    Ien:

    Fijn om even wat van je te lezen, blij te horen dat het goed met je gaat, groetjes Ineke en de mannetjes!

  • 18 Oktober 2010 - 12:48

    Marjolein Vrieling:

    Heee lieverd! Leuk om je stukje te lezen hoor! Ben blij dat het zo goed met je gaat! Was echt SUPERLEUK om je in Wenen te zien! En die wijntjes in de wijnbar waren erg goed :-)! Geniet van je tijd daar!! Liefs

  • 18 Oktober 2010 - 16:40

    Micky:

    VERBOUWING??????

  • 18 Oktober 2010 - 16:44

    Margriet:

    He Gerald. Leuk om je verhaal te lezen, kijken uit naar vrijdag...
    gr xxx Mama

  • 18 Oktober 2010 - 19:05

    Anneke:

    Hoi Gerald,
    Lekker hè, als je weer een woonruimte voor jezelf hebt.
    Hopelijk zien we elkaar nog dit weekend!!!
    Groetjes Anneke


  • 20 Oktober 2010 - 19:16

    Gerald:

    @ Micky
    Geen zorgen, kwam er gister achter dat ze jullie verkeerd hadden ingeboekt!!! Voor oktober ipv November dus moet nog ff een probleempje lossen hier...

  • 21 Oktober 2010 - 23:10

    Erna:

    Hoi Gerald,
    Fijn dat je je draai weer hebt gevonden.
    En een eigen kamer...ook niet slecht.
    Veel plezier in nederland het weekend...geniet ervan, hebben wij ook gedaan.
    Liefs...Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerald

Haha, wat kan het leven toch fijn zijn ;D.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 44992

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 14 Juni 2016

long weekend Lisbon

15 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

Sicily

03 November 2009 - 20 Juni 2010

Een Hotel in Zwitserland

08 Juni 2009 - 28 Juni 2009

Vakantie

02 Juni 2008 - 20 Juni 2008

Vakantie Italie

28 December 2007 - 16 April 2008

Werken in Zwitserland

06 Februari 2007 - 15 November 2007

Stage in Wien

10 December 2006 - 06 Januari 2007

Werken in Engeland met kerst

04 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Studeren in Zuid Afrika

01 Augustus 2010 - 30 November -0001

Hilton Vienna

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Oostenrijk

01 Augustus 2014 - 30 November -0001

Terug van weg geweest...

Landen bezocht: