Weer eens iets nieuws - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Weer eens iets nieuws - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Weer eens iets nieuws

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

02 Juni 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey mensen na een lange tijd wachten dan ff weer iets nieuws.
Ik weet dat iedereen vol spanning afwacht naar de 2e week van de vakantie, hoewel die al lang voorbij is en ik alweer 3 week naar school ben en het er dus nog niet staat. Dit komt heus nog wel eens.

Heb afgelopen week men duik certificaat gehaald. heel spannend, was zeer leuk om de laatste test te doen op 15 meter diepte.
In de laatste paar duiken hebben we zeer veel leuks gezien (helaas geen foto`s)

Ik heb gister avond voor het 1st een nacht duik gedaan, ook dit was echt heeel mooi. vooral omdat het s'nachts allemaal wat rustiger is beneden. de haaien slapen en daar kan je gewoon voor gaan liggen;) zeer interesant om te zien wat er gebeurt.

Met deze nacht duik ben ik ook direct begonnen aan mijn advanced dive course moet nu nog een duik tot 30 meter doen dit is samen met de nachtduik 1 van de belangrijkste en tevens voor de zee hier de moeilijkste duiken om te realiseren dus als ik de diepte duik heb gedaan dan is ook de advanced divers certivicate in the pocket.

Veder is het allemaal wel rustig op de campus. nog maar 5 week en dan moeten we alweer naar huis, gaat echt allemaal zeer snel. nog een paar weekenden over. we hebben besloten dat we zowieso nog een nacht naar shamwari gaan om dieren te spotten en ff lekker te genieten van al het moois daar. (www.shamwari.com)
Verder moet ik toch ook nog bezig met school om alles positief af te ronden voordat we hier weer weg gaan.

Ik zal zo snel mogelijk de 2e week proberen te posten met weer leuke foto`s

Groeten uit een warm africa

• 02 Juni 2006 - 13:05

Rob:

hej broertje dat duurde lang....... maar je hebt het dus nog steeds leuk.:) hier ook alles ok! en als je je duikbreven hebt kun je het mij leren:D

• 02 Juni 2006 - 13:39

Bas En Maik:

Dat duiken lijkt ons ook wel wat!!! kun je niet nog een cursusje duiktrainer erachteraan gaan dan kun je het ons voor een prikkie leren. Heel veel plezier nog en wij hopen je snel weer te kunnen spreken.

Kus Bas en Maike

• 03 Juni 2006 - 19:10

Margriet:

Hey Gerald. Leuk een duikbrevet! Geweldig hoor! Nu de school nog positief afronden, haha. Geniet nog een paar weken van al dat moois, enne...we kijken er naar uit dat je weer thuis komt. Groetjes Mama

• 04 Juni 2006 - 04:05

Rib:

een reactie op margriet, WE???????? ik mis niemand:P :D jij wel?, ach ja je wil de hele tijd de tafel opdekken voor 6 :P denk het wel dus:) maar ik zou daar nog blijven geer:P (enne niet te veel terug nemen hé???, je weet wat het kost:P)

• 04 Juni 2006 - 04:05

Rob:

Rib = Rob

• 04 Juni 2006 - 15:47

Oma Vissering:

hoe gaat het met jou? oma moet het leren maar het gaat aardig goed leuk is dit veel liefs van oma doeg doeg

• 05 Juni 2006 - 06:55

Bert:

Hey Gerald,
    Je bent een Duikwonder en een Jump wonder. Gefeliceteerd hiermee, ook met je diepte duik van 30 meter, doe het je echt niet na!!!
    ps Nu nog een STUDIE wonder.
    Gr Papa

• 08 Juni 2006 - 19:19

Egbert:

Hoi Gerald, hier een groet uit Tsjechië. Je vader wil niet achterblijven en wil als Jumping Bert van de springschans van Harrachov. Althans dat beweert hij na enkele shooters..........hahahah.
    Daarom ligt hij waarschijn lijk nu ook al plat. Nu jij er niet bij bent, hebben wij wat meer shooters.............
    Zeg de groeten vanuit Tsjechie"......je vader en moeder en wij hebben het naar onze zin. Groet

• 11 Juni 2006 - 18:27

Ineke:

Gefeliciteerd duikwonder! Nog even en je bent er al weer, geniet nog even van je weekends (en van je school,haha o ja daarvoor was je er ook!)Nog niet zoveel over gelezen..maar als dat net zo goed gaat als je sportieve prestaties dan zit dat ook wel goed! Groetjes en tot gauw!!