Werken in Fish en een relaxed weekend in Shamwari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Werken in Fish en een relaxed weekend in Shamwari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Werken in Fish en een relaxed weekend in Shamwari

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

27 Juni 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey thuisfront,

Na vorige week 1 van de projecten te hebben afgerond werd het tijd om naar fish river te gaan. Het ohzo mooie sun international viel dit keer nog meer tegen dan de vorige x. We werden nergens van op de hoogte gesteld en werden dom weg gebruikt voor alle kl*te klusjes die voor hande kwamen. na 3 dagen waren we er dus ook goed klaar mee. Zaterdag hadden we besloten allemaal met zen allen van 8 tot 17.00 te werken ipv onze roosters aan te houden. Er waren veel problemen met het vervoer zo moesten we al gauw een uur per dag wachten op een taxi. Dus zaterdag maar allemaal tegelijk. Aan het eind van de middag hadden we het zo gehad dat we de rest van de 2 uur duie nog over waren maar zijn gaan slapen in de canteen tijdens het rugby kijken.

Uiteindelijk was het dus zondag, al naar uitgekeken voor 4 lange dagen. S'ochtends een auto gehuurd en toen op naar Alicedale. We verblijven een nacht in 1 van de beste private game lodges in Zuid afrika: Shamwari
hiervoor natuurlijk een mooi prijsje geregeld omdat we studenten waren en verbleven wij hier voor 1650 rand ipv 5000 dat scheelt dus een hoop, en alles was inclusief heerlijk wat hebben wij genoten. Bij aankomst maar direct een warme chocolade melk met brandy besteld om alvst op te warmen voor de koude game drives. Hierna een heerlijke lunch met wat wijn en toen maar op game drive.
Veel mooie dieren gespot en zeer vreemde dingen, waaronder giraffe die met zen nek slaat om je weg te jagen, kudde olifanten die op hol slaat door 1 andere olifant, een geweldige zonsondergang en leeuwen met welpjes in de avond schemering. echt zo super mooi en zo relaxed.

Toen terug weer heerlijk gegeten en gedronken en het zit allemaal bij de prijs in dus dan drink je algauw iets meer. De volgende ochtend alweer zon spectaculaire game drive met jonge olifanten die dit x wel rustig waren en we stonden echt op 5 meter afstand super.

na Shamwari helaas weer te moeten verlaten zijn we terug gereden naar Alicedale hier zouden we nog ff 2uur gaan Quad biken, echt weer een andere super ervaring lekker raggen op 4 wielen met veel power. af en toe ging het bijna fout maar heb uiteindelijk alles recht op weten te houden.
Na 2 uur maar weer op weg gegaan naar Port Alfred onderweg nog een lekke band gehad en die hebben 3mensen van een passerende auto snel voor ons vervangen, leek wel of ze dit dagelijks deden echt lekker snel, en wij weer op weg.

Zit nu weer op de campus en het begint nu wel schrikbarend dicht bij te komen de dag dat ik hier weer weg moet. Het is hier allemaal zo mooi, er valt nog zoveel te zien en te doen. Ik zal helaas weer terug moeten om die dingen ook te proberen;)

Geniet van de foto's voor jullie zijn ze mooi, maar voor mij super want ik weet het verhaal er8ter

Viel SpaS

• 27 Juni 2006 - 19:50

Rob:

Heej geer, echt super mooie foto`s enz...

maar waren ze sneller als wim met een band vervangen??? wim deed het in 10 min in z'n uppie:D

Gr Rob

• 27 Juni 2006 - 19:52

Opa:

hele mooie foto's,kan me voorstellen dat je nog wel een poosje wil blijven,zou ook wel even bij je willen kijken gr Opa

• 27 Juni 2006 - 20:07

Bert:

Zeker blij dat je volgende week weer naar huis mag. Lijkt mij ook niks met al die enge wilde beesten.
    ps Trouwens een beetje drinken in zo`n luxe "shamwari" zou ik ook nog niet zo erg vinden. Geniet nog met volle teugen deze laatste dagen.

Gr Papa

• 27 Juni 2006 - 20:29

Margriet:

Hey Gerald, Wat een geweldige foto's, prachtig. Geniet nog even van al dat moois, de tijd vliegt. gr Mama

• 27 Juni 2006 - 20:44

Wim En Rina:

Hé die Geer,

Geweldige foto's, het is daar inderdaad prachtig en ik kan me voorstellen dat je nog niet echt naar huis wilt..........maar ja, geniet nog even van al dat moois en we zien jou graag terug!!!!

Liefs
    Wim en Rina

• 28 Juni 2006 - 01:53

Bas En Maik:

Wat een mooie foto's en wat een leuke ervaring. Wij zijn alleen van mening dat je wat meer enthousiasme in je ondertiteling van de foto's moet stoppen!!! haha. geniet nog maar ff daar in het mooi Z-Afrika. kus bas en maik

• 29 Juni 2006 - 15:57

Irene:

Ben zoooooo jaloers, genieten hoor!!!
    Veel liefs Irene

• 29 Juni 2006 - 18:49

Ineke:

Hoi Gerald
    Wat dacht, ik stuur nog even leuke foto's en misschien komen ze mijn kant nog wel op...hmmmm zou wel willen plannen voor shamwari!!Gaat nu snel, geniet er nog maar goed van!! tot gauw, en dan eindelijk eens kolonisten???

• 30 Juni 2006 - 17:09

Wil Lütter:

Hoi Gerald
    Ik heb net je foto's bekeken. Schitterend, ik kan me voorstellen dat het je zwaar valt om afscheid te nemen van dit prachtige land.
    Wat betreft je school zit je goed op schema heb ik net deze week van je moeder gehoord. geniet nog maar even lekker je hebt nog maar 1 week.

Groetjes van ons allen en mocht ik je verder niets meer mailen dan wens ik je een goede thuisreis en nog veel succes met je studie deze week.

Jan, Marjon Wim en Wil

• 01 Juli 2006 - 22:04

Erna:

hoi Gerald
    Jammer dat je tijd er bijna op zit want de kwaliteit van de fotos gaan met sprongen vooruit!Fantastisch zeg.Maar...kan me ook verheugen op je terugkomst.tot gauw liefs uit arnhem

• 02 Juli 2006 - 23:17

Karel & Rita:

Hé Gerald,
    Geniet nog maar even van 't relaxte ZAF. Over ruim een weekje zien we je hier al weer...
    Ben benieuwd of je nog culinaire hoogstandjes hebt ontdekt.
    Groetjes,
    Karel & Rita