1ste week Vakantie !!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu 1ste week Vakantie !!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

1ste week Vakantie !!!!!!!!!!!

Door: Gerald Dijk

Blijf op de hoogte en volg Gerald

14 Mei 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Eindelijk weer iets nieuws.

Zaterdag 15 april
Na heerlijk geslapen te hebben zijn we s’ochtends vanuit Port-Alfred vertrokken om naar Addo Elephants park te gaan. Dit is een park waar je met je eigen auto doorheen mag rijden en dan proberen dieren te spotten daar in het park. Helaas was het voor ons geen warme dag dit zo positief zijn want dan zouden we meer dieren zien, nou niet echt dus. Na bijna het hele park te zijn doorgereden en alleen olifanten heel ver weg te hebben gezien zagen we op het laatste half uur eindelijk de olifanten lopen. Ze staken 2 autos voor ons de weg over en dit was allemaal zeer leuk om te zien ook omdat het nutteloos rond reiden dus eindelijk was beloond!!!
Later die middag zijn we doorgereden naar Jeffreys Bay. Dit is het surf paradijs van Zuid-Afrika hier worden jaarlijks ook veel surf wedstrijden gehouden. Wij zijn s’avonds lekker wezen eten bij de mexicaan nog lekker wat gedronken en toen ook maar naar bed.

Zondags16 april
De 1ste luie dag. Het was heerlijk weer lekker zonnetje en niet teveel wind. De meiden waren wezen shoppen s’ochtend. Wij hebben ergens op een terras lekker een ontbijt genomen en lekker genoten van het weer. Daarna lekker over het strand gelopen en weer richting de backpackers die op loopafstand van het strand was. S’avonds wat rond gereden en dolfijnen in de golven gezien.

Maandag 17 april
Wouter, Robin, Tim en Aukje moesten alweer vroeg op zij wouden graag nog gaan surfen en omdat dat in het weekend niet meer mogelijk was hebben ze dat maandag ochtend gedaan, ik kon me toen nog lekker 2 keer omdraaien in bed. Ik werd gebeld door Jos. We hadden eingelijk afgesproken met Jos en Joost om maandag te gaan bungee jumpen. Maar het weer was verschrikkelijk daar en Jos en Joost hadden besloten om door te rijden. We zijn smiddags dus rustig naar storms river gereden en inderdaad het weer werd er niet echt beter op. Toen we aankwamen in Storms river hebben we onze spullen gedropt in de Backpackers en omdat het regende zijn we maar weer in de auto gestapt om iets te zien van de omgeving. Onderweg maar gestopt bij de blaukrans brug. Dit is de hoogste brug in Zuid-Afrika waar je tevens van af kunt springen. Omdat het weer dus niet goed was hebben we een brug walk gedaan. Toen ik de 1ste paar stappen over dat bruggetje had gezet wist ik het al ik ga dus mooi niet springen. Maar toen we uiteindelijk op het middelste gedeelte aankwamen was het daar lekker relaxed heerlijke muziek en er waren 2 andere die wel gingen springen. Toen besloot Wouter dus om te gaan springen het weer was niet echt goed maar ook niet bar slecht, ik heb toen voor mezelf de knoop toen ook maar doorgehakt en heb besloten om ook te gaan springen. Wat een super ervaring was dit echt te gek!!!!! Het was heerlijk geen moment spijt gehad over de beslissing.
Die avond zijn we wezen eten in het Tsitsikama National park, er was niets anders in de buurt dus daar maar heen. Lekker gegeten en toen weer terug naar de backpackers hier nog iets edronken en toen weer op bed

Dinsdag 18 april
Jessler en Ik zijn wezen wandelen in het national park de rest ging een canopy tour doen door de boom toppen en daar hadden wij weinig zin in. smiddags lekker rustig aan gedaan en s`avonds lekker wat gedronken (de 1 iets meer dan de ander) rond het kampvuur. Op een gegeven moment waren we de barman kwijt, die zat achter een andere britse backpacker aan en het zag erna uit dat die niet snel terug kwam. Toen is Aukje maar achter de bar gaan staan en heeft die ons geserveerd, zeer aardig. Na het nodige gehad te hebben die avond zijn we op bed gegaan. S’nachts ineens een lawaai en een hoop gevloek was wouter uit het stapelbed gevallen hahahahaha wat een grap, had de dag ernaar alleen wat last van zen arm en been.

Woensdag 19 April
S’ochtends vertrokken naar Knysna hier aangekomen was er niet veel aan dus hebben we de backpackers maar geannuleerd en zijn we verder gereden naar Oudshoorn. Dit is was een mooie stad die bekent staat om de struisvogels en om grotten.De weg ernaar toe was mooi lekker door de bergen gereden, daar aangekomen bleken er ook andere studenten te zitten van school. Het was weer eens een mooi backpackers verblijf met zwembad en braai plek. S’avonds lekker gebraaid en aardig wat gedronken. Na wat verhitte discussies maar het zwembad in gesprongen om wat aftekoelen en dit hielp wel. Hierna lekker een warme douche en zijn we gaan slapen.

Donderdag 20 April
De volgende dag besloten om maar eens iets van Oudshoorn en omgeveing te gaan zien. We zijn naar grotten geweest van stallagmieten en stallagtieten, helaas waren deze lang niet zo mooi als dat ik ze nog kan herinneren uit France waar we lekker met een treintje diep naar beneden gingen en daar vervolgens liepen te blauw bekken :P. Deze grotten waren allemaal aardig aan de oppervlakte en het was er dus ook niet koud. Door het weinige water wat er daar nog regende waren de stallagtieten en stallagmieten niet meer “actief”. Hierna zijn we door gereden door de bergen en vervolens weer omgekeerd om naar de cango wildlife range te gaan. Dit was een range waar ze verschillende dieren hielden onderandere krokodillen, aligators, leeuwen, cheetah, jachtluipaard, slangen, witte tijgers en nog wat andere kleine dieren. Helaas was er weinig leven bij de krokodillen die wouden zelfs niet eens eten. Toen we bij de tijgers en leeuwen kwamen hadden we meer geluk. Ze trainen tijgers om kunstjes te doen die ze normaal zouden leren als ze in het wild zouden leven, dit doen ze met stukjes vlees wat zo op stokjes prikken en vervolgens hoog in een boom houden om dat dier in die boom te krijgen. En dit werkt ook nog LOL ;) Hierna zagen we ook nog hoe de leeuwen werden gevoerd, eingelijk gewoon met dood dier aan stukken gesneden, wel grote stukken anders heeft de leeuw er ook niet veel lol aan. We konden ook nog dieren aaien zoals de witte Tijger of de cheeta, maar men vroeg hier nogal veel geld voor dus maar niet gedaan. S’avonds lekker gekookt: spaghetie met saus en warme chocolade muffins na met vanille ijs, heerlijk gegeten.

De 1ste week van de vakantie zat er al weer op, later het begin van de 2e week die zal ik eind deze week proberen te plaatsen. Zal proberen de foto’s er sneller op te zetten. Had ze al op de schijf staan maar ze zijn er weer afgegooid dus die komen denk ik morgen avond.

• 15 Mei 2006 - 02:29

Bas En Maik:

Hey leuk verhaaltje weer je hebt het zeker goed naar je zien daar twijfelen we niet aan. We missen het avondje koken met ons drieen wel en de lekkere biertjes daarbij. Veel plezier in de 2e week gery!!!
    groetjes bas en maik

• 15 Mei 2006 - 07:34

Maik:

Gerie,

We missen het bbq-en op de bank ook op het ex-'dakterras' bij Bas in Leeuwarden! xxx

• 15 Mei 2006 - 10:05

Ria:

Hoi Gerald,
    nu je hebt het er reuze naar je zin zo te lezen!!
    Geweldig hoor. Ik denk dat ik ook maar weer ga studeren en dan uiteraard een studie met buitenlandse stage!
    Ik wens je nog heel veel (studie-plezier) , geniet maar fijn. We denken aan je.
    Groetjes en een hele dikke knuffel van je lieve tante!!!xxxxxxxxx

• 15 Mei 2006 - 15:05

Margriet:

Geweldig om het te lezen. Fijn dat je het naar de zin hebt. Wacht vol spanning op de foto's. Heb er al een paar gezien, erg leuk.
    gr Mama

• 16 Mei 2006 - 08:00

/rob:

hej broer,

Hoort geweldig die vakantie!!! wou dat ik daar geld voor had........ ;) maarja je kunt niet alles! Heb je daar ook last van hooikoorts? of is dat alleen in het 'geweldige' nederland???

Gr

• 16 Mei 2006 - 18:28

Erna:

Hoi Gerald
    Leuk om weer eens wat van je te horen!Wordt steeds leuker niet?Je kan al bijna weer aftellen..shiit.Geniet er nog lekker van, doen wij ook.Liefs uit arnhem(nog wel..)

• 17 Mei 2006 - 08:06

Rennie:

Moi Gerald,
    Wat kun je veel beleven in een week he?
    Harstikke leuk!
    Groetjes uut Pekel

• 17 Mei 2006 - 12:12

Bert:

Mooie platjes

Papa

• 17 Mei 2006 - 14:16

Wil:

Nou Gerald ik heb je eerste vakantieweek gelezen, leuk verhaal en natuurlijk ben ik daarna meteen alle foto's gaan bekijken.
    Ik vond vooral de foto's van het bungee jumpen fantastisch. Ik weet niet wie ze geschoten heeft maar die mag je wel een compliment geven.
    Ik vond je koppie wel wat strak staan vlak voor de sprong maar daarna kon je weer breeduit lachen.Ik zou het zelf trouwens voor geen goud gedaan hebben(doodeng)
    Nou Gerald ga lekker door met genieten en we wachten wel weer op je volgend verhaal.
    Groetjes Jan en Wil

• 22 Mei 2006 - 15:25

Ineke:

Hé Gerald, leuk verhaal, mooie foto's, stond versteld dat je gesprongen hebt (nou nee ook weer niet) wit snoetje had je wel een beetje, geniet van je 2e week ben benieuwd naar je verhaal en dan begint het aftellen al bijna (voor ons in elk geval!) Geniet er nog even van!!

• 24 Mei 2006 - 17:46

Dinie Doorn:

hoi Gerald,
    zo te zien is het daar erg mooi en doe je allemaal leuke dingen mooie pagina heb je .geniet er nog maar even van .
    groetjes uit Kampen

• 09 Juni 2006 - 22:05

Wim En Rina:

Hé die Geer,

Een geweldige vakantie hebben jullie gehad en veel leuke dingen gezien en dan die drank erbij!! Dat moet wel geweldig zijn.
    Geniet er nog van en zorg ervoor dat je aan het eind de buit binnen hebt!!!!

Liefs en een dikke zoen (Rina) en Wim