Ben er eindelijk :P - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Ben er eindelijk :P - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Ben er eindelijk :P

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerald

05 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey allemaal,

Eindelijk na een paar uur vliegen en wat vertraging her en der zijn we toch nog aangekomen.

Het begon allemaal lekker op schiphol :$ had een beetje te veel bagage mee :P aan kilo`s dan aan spullen viel het wel mee. had 17 kilo over bagage. haha iedereen kende mij dus nu al als die jongen met 17 kilo overbagage omg. ( volgende x toch maar eerst even wegen voor ik wegga met zon grote koffer).

Ok in amsterdam hadden we dus al drie kwartier vertraging. Aangekomen in parijs maar gelijk doorgelopen naar de check-in. Ook hier net zo als in Amsterdam kreeg ik weer een full search :P snap niet waarom maar ach kan geen kwaad en zo erg was het ook niet. Toen we dus zouden vertrekken van parijs was niet alles in orde en hebben hier een uur vertraging opgelopen. De vlucht was wel relaxed. Omdat we dus al veel vertraging hadden opgelopen moesten we in Jo-Burg snel verder maar dat kan natuurlijk niet, het zou ook eens mee zitten:) dus eerst staan wachten voor de paspoort controle en toen snel verder. Dan moet je eerst nog wachten op je koffers en door de douane. Na een flink stuk lopen kwamen we dan aan bij de incheck balie voor Port-Elizabeth, op dat moment waren ze al aan het boarden in het vliegtuig en waren we dus ook hier weer laat, scheelde weinig of we hadden deze vlucht gemist. Toen we dus eindelijk zaten gingen de wolken open om even wat water kwijt te raken. Dit was echt gigantisch ging gepaard met onweer. Dus ook hier weer een uur vertraging. Toen we einedelijk verder gingen waaide het stevig dus een zeer schomelige vlucht gehad. Aangekomen in Port-Elizabet moesten we nog weer vervoerd worden per busje met aanhanger na de campus. Helaas hadden ze niet genoeg bagage ruimte voor de leerlingen die naar Alisdale gingen dus mochten we eerst met hun mee die kant op. Het zag er daar echt heel mooi uit, toen eindelijk verder naar/terug naar port-Alfred. Hier aangekomen kregen we een "buddy" die ons de campus liet zien en dingen uit heeft gelegt over van alles en nog wat.

Toen nog een beetje gegeten en gedronken (bier voor 6.5 rand :D) en toen maar gaan slapen was toch een lange reis geweest met weinig slaap.

Vanochtend geprobeerd om optestaan rond 8.30 dit lukte aardig (de wekker moest uit) en toen maar weer direct ik bed. Toen eindelijk om 11 uur uit bed. zijn toen naar het dorp gelopen is maar een paar minuten lopen maar wel een grote heuvel op. ziet er allemaal echt heel mooi uit helaas is het bewolkt vandaag en hopen we morgen op de zon. Vandaag verder gerelaxed beetje touch-rugby gespeeld en met andere jonges gepraat die hun vlucht hadden gemist vanaf heatrow naar Jo-burg (haha leuk verhaal maar te lang om te vertellen, mischien andere x).

Ook de fotos zullen volgen.

Dit voor nu later weer meer.
Groeten,
Gerald

• 05 Februari 2006 - 16:26

Peter:

Hej, tof dat je daar bent aangekomen en dat je je goed vermaakt:P wat is 6.5 rand? vast nie zoveel:P want dr staat een smiley bij:P en ff over dat 2x full search, misschien is het handig de volgende x je hoofddoekje af te doen, misschien late ze je dan gewoon doorlopen:) verder wens ik je veel plezier, en ik zit nu al te wachte op nog meer verhalen en foto's !!! dus een btje rap:P

Groetjes je ALLERLIEFSTE broertje: PETER :)

• 05 Februari 2006 - 17:53

Peter:

Groetjes je ALLERLIEFSTE broertje: PETER :)

• 05 Februari 2006 - 17:54

Die 2e is een foutje :S

• 05 Februari 2006 - 18:14

Eric En Brenda:

Hoi geer, fijn dat je goed bent aangekomen en dat het bier goed valt. Sorry dat ik van de week niks van me heb laten horen, was nogal een hectische week, maar vertel ik later nog wel. Zal hopelijk nog vaak even wat van me laten horen. Ik hoop dat je echt een superleuke tijd daar hebt. GENIET ERVAN !!!!
    dikke zoen uit eelde

• 05 Februari 2006 - 18:42

Diewerke:

He gerald!
    Veel plezier in Z.A. ik wil wel graag eff bij je op visite komen,maar helaas 1 probleempje...
    Een vraagje wat ga je daar doen? studeren of stagelopen , dit konden Ina & Egbert mij ook niet vertellen!!!
    helaas van je overgewicht, je weet ook dat je alles weer terug moet nemen he!! Ik had terug van Aruba 0.4 kilo overgewicht!! goed he!!
    Nou ik ben net lekker aan het gourmetten geweest, heerlijk. Jij gaat aan de struisvogelvlees??
    Ik ga eff weer stoppen, zal je avonturen bij houden !!

groetjes Diewerke

• 05 Februari 2006 - 19:21

Johan En Erna:

Hoi Geer
    Overgewicht dat wisten we al maar ook nog in de koffers?? Knap stukje werk hoor!Waar moeten we dokken?Geniet er lekker van, uitzicht op zee hoor ik al dus dat zit wel snor.Fijn dat je er bent.
    Groetjes uit Arnhem

• 05 Februari 2006 - 19:37

Rob:

haha, dat van dat overgewicht verbaast mij niks, was ik maar mee hé:P kon je compenseren:D

maarja, op de terug weg doen ze toch niet zo moeilijk???? dan kun je dan het dubbele meenemen:) En maak je geen zorgen over je kamer, ik ga er toch niet heen in de winter veelste koud en de zomer veelste warm:)

Gr Rob

• 05 Februari 2006 - 19:58

Tessa:

Heey Geeeer ;) haha. Nu je weg bent spannen we Peter voor het karretje (peeheet..:P) . wel handig van die 17 kilo zeg (kon het niet laten (A)) maare, veel plezier nog :D
    XXX Tessa

• 05 Februari 2006 - 21:40

Jolanda:

Hoi Gerald, gelukig goed aangekomen, dat overgewicht verbaasd me niets zullen wel flessen dr....... zijn geweest.
    Eén geluk die hoef je niet meer mee terug te nemen.
    Is het bier daar nu duur of goedkoop??
    Veel plezier nog verder en ben nieuwsgierig naar de foto', groetjes en smeer je maar goed in niet zoals afgelopen zomer hé.

• 06 Februari 2006 - 12:43

Jan En Wil Lütter:

Hoi Gerald
    goede reis gehad, aan je verhaal te lezen ging dat een beetje met ups and downs. Maar goed je bent er en dat is het belangrijkste. Wat betreft het overgewicht van 17 kilo in je bagage Ik had je wel een puntzak met drop meegegeven voor onderweg maar volgens mij was die geen 17 kilo of je moet er zelf nog wat bij in gestopt hebben????
    Nou Gerald we wensen je een goede tijd in Z.Afrika en genieten Groetjes Jan en Wil

• 09 Februari 2006 - 15:41

Marjon En Jan Willem:

Heey Gerald,
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Zo te horen ga je het wel naar je zin hebben. Jij hebt niets te klagen hoor met je wolken hier is het koud, guur en ligt er natte sneeuw.
    Wij wensen je nog heel veel plezier in Zuid Afrika.
    Groetjes Marjon en Jan Willem