1ste week EISS - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu 1ste week EISS - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

1ste week EISS

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerald

12 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou mensen de 1ste week zit er op.

Het weer is echt super hier, veel zon met af en toe een briesje.
Maandag hebben we onze 1ste les case based learning (CBL) gehad. We hebben weinig gedaan want er werd verwacht dat dinsdag nog een paar 2e jaars erbij zouden komen, hun modules die ze nog moesten doen werden hier niet aangeboden. Dus we hebben nu een group van 11 personen, in vergelijking met leeuwarden is dat echt heel klein. Het begin van de week was even moeilijk we moesten voor de 2e dag 150:S blz lezen, iedereen raakte hier nogal gestressed van.
De rest van de week zijn we voornamelijk bezig geweest met school zowel met de case als het uitvinden wat eingelijk de bedoeling is deze module want dat weten maar weinig hier. En hebben weinig andere leuke dingen ondernomen.

De rest van de andere studenten doen wel allemaal leuke dingen, die gaan naar town-ships en krijgen les in die andere vreemde zuid afrikaanse talen hier. Ons gedeelte zal vast nog wel komen.

De campus is echt heel mooi het is het oude kowie grand hotel waar we verblijven. De kamers zijn lekker groot en zien er netjes uit. Verder worden er drie maaltijden per dag geserveerd en kan je altijd ranja water of melk pakken. De klas lokalen zijn een beetje over de campus verspreid (de campus is gelukkig niet zo groot). vanaf de campus kunnen we de zee gewoon zien en horen dit is echt heel mooi.

De zuid-Afrikanen zijn nu wij hier zijn een beetje in de minderheid op de campus. Maar het is wel heel gezellig met hun, stappen tot in de late uurtjes bevalt goed.
We kunnen zelfs met hun mee als het vakantie is, we weten alleen nog niet waar we heen willen. De een woont in Jo-burg en de ander weer in kaapstad. We kunnen dus overal heen :D

Gister avond even flink wezen stappen om het vakantie gevoel even weer terug te krijgen na deze week en dat lukte goed. Iedereen doet vandaag een beetje niets lekker weekend hebben en niets moeten, heerlijk is dat.

Nou dit was de eerste week, als ik weer wat nieuws heb dan meld ik me wel weer.

Groeten,
Gerald

• 12 Februari 2006 - 12:57

Martijn:

hey vindt je het mooi daar?:P en heb je al een vriendinnetje?!!!:P

heel veel
    groetjes
    van Martijn

• 12 Februari 2006 - 12:58

Margriet:

He gerald. Fijn dat alles weer een beetje op orde is....Leuk dat jullie met hun mee kunnen op vakantie, lijkt me erg leuk. Sucses met je studie en vergeet niet te genieten van alle mooie dingen om je heen, haha. We zijn hier in de ban van de Olpympische Winterspelen, volgende week vooral ijshockey bij Franti. Groetjes Mama

• 13 Februari 2006 - 20:54

Jolanda Uut Winscheten:

Volgens mij heb jij het wel naar de zin daar en zo te horen stappen ze net als in Nederland en ben je al verbrand of begint het al te bruinen?
    Veel plezier nog en succes met je studie.

• 13 Februari 2006 - 22:31

Rob:

Goh, tja toch wel veel school hé:P heb ik nou even geen last van... ik moet nu stage lopen. Maar ik begin met 1 week vakantie:) maarja kan helaas niet mee naar tsjechie....

Geniet ervan daar:)

• 13 Februari 2006 - 22:47

Anita:

Heeey Gerald. Heb je al Bobotie gegeten daar? Smaakt ie net zo als uit de het pakje wereldgerechten van Knorr?
    Ik lees gezellig mee op je site. Veel plezier en geniet ervan!! Groeten uut Muppelt.

• 15 Februari 2006 - 13:20

Jan En Wil:

Ha die Gerald
    Leuk om je steeds zo te volgen.Meteen al een drukke schoolweek achter de rug las ik net uit je verhaal.Maar gelukkig in het weekend ook tijd voor ontspanning, met wat drank lukt dat zeker wel. Hebben ook alle foto's bekeken zien er echt Afrikaans uit.Wij kijken hier hoofdzakelijk naar de Winterspelen in Turijn we zijn echte schaatsliefhebbers zoals je weet
    Succes met je studie en we blijven je volgen.
    Groetjes Jan en Wil vanuit een regenachtig Tolbert.

• 16 Februari 2006 - 09:54

Bas:

wat is dat een big mama zeg op die 2e foto damm!!! Haha. Mooi dat je een beetje bevalt daar! groetjes