ff een weekendje weg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu ff een weekendje weg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

ff een weekendje weg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerald

26 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

We zijn eigenlijk de hele week bezig met school alleen de weekenden dan heb je tijd om weg te komen van de campus. En omdat iedereen dit weekend weg ging hadden wij ook maar een mooie planning gemaakt.

We hebben aan geboden om vrijdag te gaan helpen met een function in Alicedale. Alicedale is een plek waar ook een campus staat dit is ongeveer 2 uur rijden vanaf Port Alfred. We hebben gekozen om daar mee te helpen gewoon om te zien hoe het daar is want voor het geld hoefden we het niet te doen 100 rand voor 6 uur werk.

We kwamen daar dus al te laat aan want we moesten om 14.00 beginnen en waren er pas rond 15.00. Wij (Tim en ik) ons snel omkleden en op naar de plek waar de function werd gegeven.
Het was een zootje ongeregeld wij zijn begonnen met glazen poetsen 1 of andere sjappie had de glazen in een bakkie (zo`n pick up met open bak) vervoerd over een dirt weg en niet alles netjes afgedekt dus al die glazen zaten onder de zand, zeer fijne bezigheid. Op zich is dit niet erg maar niet als het 45 graden is. Verder was alles een beetje ongeorganiseerd (wel leuk om te zien natuurlijk) na het poetsen van de glazen kwamen de gasten er al bijna aan en moesten we opschieten om de glazen klaar te zetten voor de welkom drankjes. De gasten waren de upperclass “zwarten” die een dag je aan het golfen waren geweest, ik heb nog nooit mensen zo arrogant naar ons zien staren net of we niets waren. Maar afijn daar waren we zo overheen. De gasten kregen dus een diner en wij moesten gewoon de tafels leeg halen. Gelukkig waren we snel klaar, ze dachten dat we laat klaar waren en we werden dus ook pas de volgende ochtend gehaald. Dit was natuurlijk voor ons geen probleem toen bleek dat we gewoon nog naar de bar konden van de campus met zwembad :P Toen later bleek dat de eigenaar van die bar ook nog kroketten en bitterbalen had gemaakt was het helemaal top.

Al snel bleek dat de 6 uur werken er zo door was want ja 100 rand is dus niet echt veel. We zijn wel doorgegaan tot in de vroege uurtjes en hebben ons daar goed vermaakt en het bier goed laten smaken. De volgende ochtend was iets minder omdat we dus om 9uur gehaald zouden worden, Tim en ik waren dus ook goed brak die ochtend.

Maar wij hadden wel een mooie kamer daar in Alicedale waar we even konden slapen. Lekker groot bed en boven ons aan het plafond hing zo`n grote ventilator die dus ook lekker de hele nacht heeft aangestaan.

Toen we dus terug kwamen in Port Alfred hebben we even gedoucht (dat ontbrak in onze kamer). Omdat we al hadden gepland om zaterdag weg te gaan naar een game reserve, moesten we dus ook nog boodschappen doen dus lekker met zen 4en (Tim Wouter Dennis en ik) de stad in vlees, bier en wijn kopen voor de braai. Vervolgens een taxi gebeld om ons weg te brengen naar het park, dit lag ook maar gewoon 10 minuten rijden vanaf de campus. Er zijn veel van deze parken verspreid over afrika het ene park is groter dan de andere en heeft ook meer dieren. Dit park waar wij zaten had zebra`s, impala`s springbokken en gnoe`s. We hadden een “platform” geboekt dit is een op een berg gebouwd platform waar 4 bedden staan en waar je een wc en douche hebt (allemaal zeer primitief) en dan kon je als je naar beneden liep barbecuen (braaien) en kon je een kampvuur maken. Maar om de een of andere reden konden we daar niet in en kregen we een blok hutje boven op de berg met een schitterend uitzicht over de vallei en aan de andere kant van het huisje liepen alle dieren gewoon los rond dus de beesten stonden enkele meters vanaf ons hutje gewoon te grazen, dit was echt heel mooi om te zien. Ook hebben we hier een “verdwaalde” schildpad gezien. Helaas kon ik hier geen foto`s van nemen omdat ik men camera in Alicedale ben vergeten ( zal wel van het bier gekomen zijn denk ik) dus de foto`s die heeft Tim gemaakt. De braai heeft ons allemaal goed gedaan zeker de wijn en het bier smaakte hier bij. De volgende ochtend hadden we minder last van de drank dan zaterdag. S`ochtends nog een mooie kleine zwarte schorpioen gezien die zich had verstopt onder de bier blikjes. Toen hebben we om 9.30 een tour gehad over het hele game reserve, dit was mooi om te zien alle dieren die hier liepen. En ook de mooie vogels zagen we soms in de bomen zitten. Aan het eind van de dag zijn we weer terug gegaan naar de campus.

Maandag heb ik een toets over het duiken dus dat wordt leuk, heb ook een toets van school maar die lijkt me niet zo leuk als die van het duiken. Woensdag hebben we allemaal vrij en gaan we nog 2 uurtjes de bodem van het zwembad bekijken, en als alles goed is gaan we de volgende x een zeeduik maken.

Voor komend weekend zijn er ook al plannen maar hier wil ik niet te ver over uitweiden dat horen jullie dan wel als het daar tijd voor is :P :D

Verder is alles hier dus goed, vermaak me prima alleen het weer laat soms een beetje afweten dan is het bewolkt enzo maar toch altijd nog goed warm hier.

Voor post:

En tot laters

Gerald

• 26 Februari 2006 - 19:37

Peter:

Hej tof jah:P beetje werke, en dan zuipe tot de volgende ochtend, nuttige besteding van het hard verdiende geld:P.. hehe maar als het zo warm is kan ik het ook wel begrijpe hor..:)
    maar we moete nu wel ff foto's zien hè van die beeste en van die schorpioen!:P Ik wacht trouw op het volgende verhaal;) Groetjes Peter

• 26 Februari 2006 - 19:38

Rob:

hahahha, tja het is ook maar een camere die je vergeet:) enne voor zo weinig geld heb je bijna nog nooit gewerkt volgens mij:D hahaha, En over je volgend uitstapje zeg je zeker niks omdat mama dan helemaal ontoepasselijk wordt:D hahahahahhahaha, zie het al voor me thuis, mama helemaal hysteriesch:D

• 27 Februari 2006 - 21:21

Margriet:

He Gerald. Leuk dat je je duiktest hebt gehaald. Nu de rest nog. We zijn weer terug uit Tjechië. We hebben het erg leuk gehad met de hele ploeg. Papa geniet nog na van het gips om zijn been. Veel plezier nog verder en het komend weekend..... groetjes Mama

• 01 Maart 2006 - 09:18

Jolanda Uut Winscheten:

Hoi Gerald, je mag niet klagen hoor over het weer, 't is hier koud en af en toe sneeuw, wil best een poosje met je ruilen hoor( een weekje maar is al goed)Zo te lezen beleef je heel wat en ben ik nieuwsgierig wat je het weekend gaat doen maar dat lezen we wel weer en je moet natuurlijk ook niet alles vertellen há há geniet er maar lekker van en nog veel plezier, groetjes.

• 01 Maart 2006 - 11:26

Bert:

Hier gipsen Henkie, Mooi dat allus goed gaat met duiken enz (school) Doe het rustig aan in het weekeinde, want een gipsen poot verveeld al snel. Groetjes Papa Gipo

• 02 Maart 2006 - 19:52

Henk En Jenny:

Niks aan dus. Ik begrijp dat je ook al een kleurling bent. En niet veel te drinken dus. Erg saai allemaal. Jalours!!!!

• 03 Maart 2006 - 15:04

Eric En Brenda:

hoi geer, ik zie het al op de foto's, het is gewoon goed!!! Zelfs de ritjes van nix zijn daar geweldig. Supertof man. Geniet er lekker van en ga vooral veel ritjes van nix maken, errug vervelend. Goed he, ik hou je bij (tot nu toe), doe verder geen beloftes. Dikke zoen uit Eelde.

• 03 Maart 2006 - 15:26

Jan En Wil Lütter:

Hoi Gerald
    nou jij vermaakt je daar wel in Zuid Afrika. Dat is aan je verhalen wel te lezen.
    Het is niet alleen je school waar je het druk mee hebt maar er is ook veel tijd voor vertier.
    Gaat dat duiken dit weekend gebeuren ???
    en duik je dan naar een wrak of iets dergelijks wat op de zeebodem ligt????
    dat verhaal over de schorpioen daar kreeg ik de koude rillingen van.
    Ik ben als de dood voor dat soort beesten.
    Je foto's zijn prachtig ik verwacht op zijn minst de Big Five van Zuid Afrika.
    Gisteravond nog even met je ouders gebeld Je vader verveelt zich momentheel dood met die dikke gipsen poot.
    Verder alles goed met ons
    Groetjes Jan en Wil.

• 03 Maart 2006 - 21:47

Diew:

He Gerald!
    Mooie foto's van mooi Afrika! Als ik je foto's zie wil ik ook weer naar Afrika!!!!!
    Succes met je studie!!!En veel succes met braaien!!

• 05 Maart 2006 - 08:21

Henk En Jenny:

Als ik dit zo lees is het balen dat je hier niet in de sneeuw zit. Het is zondag 5 maart 2006 en er ligt een pak sneeuw.

• 05 Maart 2006 - 11:47

Leonie:

Hey Geer,

Nou dat ziet er prima uit he?
    Lekker weertje daar..hier sneeuw, sneeuw, sneeuw..ook leuk maar de lente mag wel komen!

Have fun & behave!

Liefs Leonie

• 05 Maart 2006 - 12:13

Irene:

Hey laiverd,
    Ziet er allemaal goed uit op die foto's. Leuk dat je je zo vermaakt. Ik lees je nieuwtjes hopelijk gauw weer. Dikke hug uit Den Helder.

• 06 Maart 2006 - 19:56

Rina En Wim:

Hé die Geer,

Volgens ons vermaak jij je prima!
    Geweldig wat je allemaal ziet. Prachtig zo'n wild park en dat je daar dan ook nog kan slapen en braaien, toch geen skottelbraai wel??. We hebben je foto's ook even bekeken en die zonsondergang is natuurlijk ook geweldig. En al die leuke dieren, zeker niks voor mij???!!!
    Het is hier koud en Nederland met zo nu en dan sneeuw en lichte vorst. We zien alweer uit naar het voorjaar.
    Nou geniet nog een beetje daar en we horen graag je verhalen.
    Liefs Wim en Rina