Weer niet duiken :( - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Weer niet duiken :( - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Weer niet duiken :(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerald

22 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey alle geintresseerden,
dank voor de vele reacties die ik al heb gekregen.
De verhalen zullen nu niet echt meer regelmatig worden gepost, wordt hier beetje drukker maar ze blijven wel komen.

Dus afgelopen weekend weer niet gedonken. Zeer jammer allemaal.
Maar ik zal jullie eerst ff vertellen van 2 week geleden. Pak het eten en drinken er maar vast bij dit kan ff duren voordat je klaar betn met lezen LOL :P

Vrijdag 2 week geleden nu bijna hebben wij a la cate gegeten op school. De 1ste jaars moesten dit voorbereiden 1 deel stond in de keuken en het andere deel in het restaurant. Je kon merken dat het hun 1ste x was dat ze moesten serveren de hele week hadden ze al lopen oefenen om tafel op te dekken en gasten te placeren.
We hebben hier dus een lekker 3 gangen diner gekregen, we hoefden alleen maar de drankjes te betalen. Dit waren overigens een paar lekkere flessen wijn :$
Dit diner is uiterst goed bevallen en onze ober deed goed werk.

De Volgende ochtend vroeg uit bed we zouden naar cintsa backpackers 1 van de beste backpackers van de east cost (www.cintsa.com). De auto was al gehuurd de boodschappen (chips en chocola) waren al ingeslagen dus we waren klaar om te gaan haha.
Wij op weg naar Cintse dit lag iets boven East London en was een kleine anderhafl uur rijden met de auto.

Hier aangekomen wisten we eingelijk allemaal niet wat we nou moesten verw8ten van dit backpackers het zou 1 van de besten zijn... nou ja we zien wel. Bij ontvangst werd ons van alles uitgelegt wat we allemaal konden doen (zeer weinig want het meeste moest een dag van te voren worden geboekt) We zijn lekker op het strand gaan liggen en in de zee wezen zwemmen heerlijk allemaal zo relaxed. S’avonds hebben we een echt Xsosa diner gehad (vreemd maar wel lekker) het toetje was het beste een chocolade brownie met Vanille ijs wat wil je nog meer.
S’avond nog ff naar de bar geweest. Hier liep ook een vrouw rond die bij ons op de slaapzaal sliep zo dronken als het maar kan van de gratis wijn die bij het diner geschonken werd. Ik heb deze nacht heerlijk geslapen met men zaklamp in de hand. Veilig gevoel met zon vrouw bij je op de kamer.
Zondag nog lekker op het strand gelegen en aan de rand van het zwembad om vervolgens om 13.00 maar weer op weg te gaan richting de campus

Woensdag voor de 2e x naar shamwari (www.shamwari.com) geweest dit keer niet om er te werken maar om lectures te krijgen van het management daar. Dit was zeer interesant en informatief we hebben de hele ochtend met de General manager gesproken en we zijn zeer veel te weten gekomen op strategisch gebied hoe het park werkt. Na de middag nog een lecture gehad van een ecoloog die daar de boel in de gaten houd, en hoe ze proberen de levels van verschillende dieren en planten proberen te onderhouden. Oh ja voor de liefhebber veilen ze 6 mei wat black rhinos a 500.000 rand per stuk haha.

Port Elizabeth
Afgelopen weekend dus naar PE geweest we zouden duiken, eindelijk!! Dus vrijdag avond nog ff op stap. En omdat ik ging duiken de volgende dag gehele onthouding van alcohol, wat was dit zwaar maaar dan kan he de volgende dag ook duiken dus had ik het er wel voor over. De volgende ochten om 5 uur van bed, Tim was zo aardig om ff te wachten tot ik wakker was (hij was er dus net weer van het stappen) jammer dat ik dat dus gemist heb. Nou ja ik uit bed lekker douchen en w8ten op de rest. Jos en Joost hadden iets meer moeite om uit bed te komen en hadden dus ook een kop die op onweer stond. Toen we aan het inladen waren in de taxi bus (die we hadden besteld) kwam de 1ste verrassing er zat dus geen trekhaak aan (ook deze hadden we er bij besteld) omdat er een kar met duispullen mee moest. Maarja meneer de afrikaan had ff zelf gedacht dat die kar wel door karyn (de duikjuf) mee zou worden genomen. Dus niet !!!! LOL. Dus hebben we daar voor de duikshop drie kwartier staan wachten op een busje met trekhaak, die toevallig ook naar PE ging. Dus konden we eindelijk weer verder. Tot aan het tankstation want meneer moest ook nog ff tanken en de ramen schoon maken en water en lucht checken. Een uur verder en nog steeds niet uit PA zijn we dan eindelijk op weg gegaan om naar PE te gaan. We hadden ontbijt/lunch pakketten mee gekregen van school, deze zijn dus goed genuttigd in het uur dat we moesten wachten.
Daar eindelijk aangekomen na 2 uur rijden en een paar afslagen verkeerd (want ja eva kennen ze hier nog niet echt ;) ) kwamen we eindelijk op de plek aan waar we hadden afgesproken. Hier kregen we te horen tegen ieders verw8ting in dat we dus niet gingen duiken, haha wat een grap. Heb dus ook 1st dubbel gelegen toen ik dit hoorde en realiseerde me toen dat ik dus de avond ervoor best had kunnen drinken wat een #βπ@$^& bende weer. Maar ja het water was troebel dus we zouden elkaar niet kunnen zien (met sommige gevallen zou dit werkelijk geen probleem zijn) en er stond eeen verkeerde wind wat dus inhield dat er heel veel kwallen waren (ook zonder die wind lopen ze in onze groep :P) dus geen duiken zoals we nu al aardig gewend worden.

Dus ff groeps beraad : wat gaan we doen, mee terug of blijven we het weekend zowiezo hier in PE. De keuze was snel gemaakt : blijven!!! We zijn er nu toch al.
Dus wij op zoek naar een backpackers want die dingen gaan wel wennen op den duur. Joost en Jos waren hier een week of 2 geleden ook al geweest, en Joost heeft dus wat kunnen regelen voor het weekend. Dus snel spullen droppen daar en maar naar het strand dat was toch maar 5 min lopen, echt heerlijk.
Tot de middag lekker op het strand gelegen en daar na direct door naar die Clown met groet M, heerlijk eindelijk eens “normaal” eten. Toen wij hier heerlijk zaten te genieten van onze burgers en friet liepen de daklozen schaamteloos de prullebakken voor ons leeg te “plunderen”, zeer vreemd als je daar nog zit te eten. Toen wij klaar waren hebben we hem de restjes maar gewoon gegeven (was toch niet zoveel over, wij hadden ook honger :D) Ja wat ga je dan doen de middag als he lekker hebt gegeten..... euh ..... op het strand liggen maar weer. Na een uurtje zijn we maar naar het zwembad gegaan wat er naast lag, om daar lekker te genieten van het water, en de wijn en bier wat ze daar serveerden (wat een uitkomst zwembad met bar hahaha).
Vanuit het zwembad lekker weer naar de backpackers gelopen. Hier hebben we vervolgens even lekker gezeten en genoten van alles (toevallig kwamen we een drank winkel tegen op de terug weg en hebben we dus maar even wat lekkers gekocht).
S’avonds lekker uit eten met de hele groep, ook hier weer klasse eten en een super tijd. En daarna lekker wezen stappen in een soort kroeg tot de late uurtjes.
Daarna weer terug naar de balkpackers waar we nog een drank spelletje hadden gedaan (hadden wonderbaarlijk nog wat over en dit moest een beetje op :D)
Gelukkig hoefde ik niet echt veel te drinken, maarja waar 1 niet hoeft te drinken moet de rest weer meer drinken. Maar de fles was snel leeg.
Toen zijn we maar de backpackers in gegaan hier zaten een duitse jongen en meid al aan het ontbijt..... om 4 uur s’ochtends ze deden mee aan de Iron man contest een triatlon die daar Zondag werd gehouden en ze waren zich al aan het voor bereiden LOL, nou weltrusten jongens en viel Spaβ met je wedstrijd.
Het slapen ging niet echt volgens plan ik sliep dus met Jos en Joost op 1 kamer en we waren de enigen op die kamer. Nou dit was dus feest: Jos de hele tijd zingen: Ik wil een broodje frikandel, ik wil een broodje frikandel ja ik hou van frikandellen dus ik ga er een bestellen ik wil een broodje frikandel.
En Joost had ook dikke lol uiteindelijk lagen alle matrassen en dekens in het midden van de kamer en habben ze de stapel bedden maar schuin tegen elkaar aan gezet. We zijn dus maar gaan slapen op de matrassen en dekens, De volgende ochtend werden we ook wakker met spierpijn aan allekanten van het lekker slapen.......
De rest van de zondag zijn we wezen shoppen, eingelijk gewoon slenteren door een tegroot winkel centrum. En werden we om 17.00 uur opgehaald door onze trouwe taxi choufeur zonder trekhaak (gelukkig was het karretje al weer terug).

Al met al was dit een lekker stabiel weekend (zoals Joost zou zeggen)

Groeten, Gerald

South Africa

• 22 Maart 2006 - 16:30

Margreet:

hey geer!!
    zo te zien bevalt het allemaal super daar!! heb je je fototoestel al weer trug?? ik zit op foto's te wachten eigenlijk ;) hoop dat je binnenkort wel duiken kan!
    liefs margreet

• 22 Maart 2006 - 19:13

Margriet:

Hallo Gerald. Nou das een heel verhaal zeg. Aan drinken geen gebrek, lees ik, haha. Maar leuk hoor, ik hoop dat je binnenkort wel kan duiken. Jammer dat de foto's er nog niet zijn. Groetjes Mama

• 22 Maart 2006 - 19:16

Margriet:

Hey Geer. Dat van die dronken vrouw, ik begreep van Tim, dat jij de wacht zou houden met je zaklantaarn in je hand. Tim zag echter dat je na 5 min al in diepe slaap was, met de zaklantaarn nog in je hand, haha Trouwe waakhond noemde hij jou, haha

• 22 Maart 2006 - 19:24

Erna:

Klinkt geweldig zeg!zwemmen, drinken, eten, drinken, beetje zonnen,hapje eten,zwemmen goed restaurant 3gangenmenu,beetje slapen en veel lol.geniet ze!!!
    liefs Erna

• 22 Maart 2006 - 22:13

At Het Ein:

Hej broer,

Zo te lezen heb jij het daar wel naar je zin..... Lees vele leuke verhalen over, stappen, eten, drinken, eten, zonnen, eten, drinke, nou ja je weet wat ik bedoel......

Maar hoe gaat het eingelijk met school???? daarvoor was je daar toch?? :P
    Enjoy you're time, (what you shure will do:D)

• 22 Maart 2006 - 22:14

Rob:

Vorig bericht was van mij..

• 23 Maart 2006 - 07:34

Bas En Maike:

Ik dacht dat je daar naar school geweest maar het is eigenlijk een hele lange drankcursus op zijn afrikaans!! haha veel plezier! B&M

• 23 Maart 2006 - 12:42

Bert:

Hey...Ouwe DIEPZEEDUIKER,
    Zo te lezen gaat alles goed. Jammer dat ik je extra fotoruimte heb gegeven, want zoals ik (niet) zie upload je weinig foto`s. Hoop dat daar spoedig verandering in komt (anders moet mama steeds op andere sites van feestvierders zoeken naar foto`s van jou!) Hee veel genieten en ga af en toe ook nog es met school bezig!
    Groetjes papa

• 25 Maart 2006 - 18:23

Henk En Jenny:

zaklamp in de hand????????

• 26 Maart 2006 - 11:02

Egbert:

Hoi Gerald. Verhalen om van te smullen... Ook mooie foto's. Maar die foto's zijn ook een probleem. Ik heb gisteren, onder het genot van een biertje, met jouw vader geprobeerd een verklaring te vinden voor het feit dat je steeds omgeven wordt door zoveel vrouwelijk schoon. Wat hebben wij (jouw vader en ik) toch fout gedaan........hahahahahaha

• 30 Maart 2006 - 22:51

Karel:

hé Gerald

zo te zien loopt het allemaal goed in ZA!?!
    gastronomisch en op andere gebieden kom je blijkbaar weinig tekort.
    geniet van de opleiding, omgeving en de andere dingen die je onderweg tegenkomt!

• 31 Maart 2006 - 11:33

Wil:

Ha die Gerald
    nou ik heb met verbazing je verhaal gelezen.
    Jammer voor je dat het duiken weer niet door ging. Volgende keer heb je hopelijk meer geluk en is de wind gunstig. Volgens mij kom je straks niet alleen terug met een diepzeeduik diploma maar ook met een ZUIP diploma. t'jonge jullie kunnen er wel wat van. Nou geniet maar fijn van alles en de groetjes van ons allen Overigens ook leuke foto's.
    Jan en Wil

• 02 April 2006 - 19:10

Wim En Rina:

hé die Geer, we lezen het al wel weer, een groot feest daar in Zuid Afrika en volgens mij hebben jullie heen gebrek aan eten en drank! Jammer dat het duiken steeds niet door kan gaan en vooral als je er zelfs een weekend voor naar PE gaat. Maar geduld is een schone zaak en tevens heb je weer een reden om te gaan feesten. Geniet ervan en van alle mooie dingen die je daar ziet en beleeft. Dikke zoen en liefs van ons.