Eindelijk... En de 1ste is gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu Eindelijk... En de 1ste is gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerald Dyk - WaarBenJij.nu

Eindelijk... En de 1ste is gezien

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerald

03 April 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey trouwe fans.

Eindelijk heeft het dan mogen gebeuren, we zijn wezen duiken. Zaterdag 25/03 vroeg zijn we wezen duiken hier in de zee van Port Alfred. Wij voor dag en dauw uit de veren en naar het adventure centrum gegaan, hiervandaan worden alle duiken geregelt. Alle spullen bij elkaar gezocht aan getrokken en op de boot gegaan. Op de boot kregen we nog een kleine briefing over wat we precies gingen doen en werden de buddy`s aan elkaar gekoppelt. De zee opgaan alleen al was leuk lekker met zo'n klein bootje tegen de golven in waarbij je soms meters de lucht in vloog. en 5min uit de kust zijn we wezen duiken. Dit was allemaal zeer spannend en zeer leuk. We waren met een groepje van 6. Het duiken was echt super gewoon 1 groot zout water aquarium daar heel mooi om te zien allemaal. het duiken met budy`s is leuk maar zeer ingewikkelt want iedereen ziet er bijna het zelfde uit onderwater en ik had dus ook al snel een andere buddy. Veel mooie vissen en koraal gezien met andere kleurige dieren en wezens.

Toen we weer boven water kwamen werd het wat moeilijker en moest toch eerst men ontbijt er maar even uit, he wat jammer we hadden eindelijk eens lekker ontbijt(haha nu de vissen dus ook).

De rest van de week zijn we eingelijk veel bezig geweest met school, spelletjes spelen en we moeten volgende week een research proposal inleveren, nou dat wordt nog wat :P

Afgelopen weekend zijn we bezig geweest met een functie voor de NSRI (national Sea rescue institute) Andere leerlingen moeten hier namelijk allemaal dingen organiseren en dit was 1 van hun dingen; geld inzamelen voor de NSRI dus. Wij hebben hier mee geholpen met het Restaurant netjes opdekken en de zaterdag om te Serveren. Dit was allemaal zeer leuk ongeorganiseert maar zeer leuk we deden het niet slecht. En we hebben uiteindelijk 10.000 rand opgehaald voor hun met het diner,veiling en lootjes verkopen.

Werden we niet vrijdag gebeld of we niet wouden duiken... Wat baalde ik want ik moest dus helpen en had geen tijd om te duiken, zeer jammer. Uiteindelijk ging deze duik dus ook niet door vanwege het weer. Het zat weer eens niet mee.
En natuurlijk werden we ook gebeld voor zaterdag ochtend of we wouden duiken maar niemand had zin en wij konden nog steeds niet omdat we nog druk bezig waren met de zaal opdekken.

Dus toen heb ik voorgesteld om Zondag te gaan duiken aangezien we toch niet veel te doen hadden, Ze zou ons dan s'ochtends nog wel ff bellen of dit doorging.

We waren Zaterdag aan het eind van de avond allemaal helemaal kapot van die function maar we hebben een leuke tijd gehad uiteindelijk zijn we rond een uur of 3 op bed gegaan drank viel zwaar en iedereen was moe.
Werd ik Zondag morgen om 8.14 gebeld het duiken ging door eindelijk onze 2e duik.
Ik iedereen uit bed trommelen dat we gingen duiken nog snel even wat eten (fout fout).
Wij weer alles klaargemaakt spullen verzameld en gaan maar weer. We gingen nu naar een andere duiklokatie de eerste duik was bij de chain (een grote anker ketting die over het rif ligt) en Afgelopen zondag naar de fishtanks geweest. Dit was echt super. Had ook weer een leuke buddy, was haar dus halverwege kwijt samen met de instructeur en konden we dus naar boven gaan om haar opte halen. hihi ze was in 1x boven en snapte er niets van. Haar spullen weer omgedaan en weer naar beneden gegaan. Het zag er echt allemaal zeer mooi uit veel verschillende vissen en mooie dieren. Heb hier ook onze 1ste haai gezien. Die zwom heel mooi onder mij door echt als ik een arm uit zou steken zou ik hem kunnen aaien. Even later hoorde ik iemand onder water heel hard lachen.Dit bleek andre te zijn, de haai bleek bij iemand anders tussen de benen te zitten en zei schrok hier zo van (en de haai ook)dat de intructeur helemaal dubbel lach.
Uiteindelijk lekker rustig met zen allen omhoog ging dit keer prima niemand kwijt geraakt. Toen we eindelijk weer op de boot waren eerst het ontbijt maar weer aan de vissen gegeven, daarna was ik weer kip lekker. En weer terug naar de haven.
We Zouden misschie die middag ook nog gaan duiken dus was ik direct maar weer op bed gegaan nog ff wat bij slapen voor de 2e duik.
Helaas ging het die middag niet door, het weer was geweldig alleen waren er niet genoeg mensen die meewouden ze hadden geen zin, zeer jammer had er wel zin in weer haaien spotten. Volgende X weer beter.

Verder deze week weer bezig met school en voor bereiden voor 3 week vakantie wat ik even tussen door heb.

Verder weinig nieuws
(foto`s zullen volgen)

groeten

Gerald

  • 03 April 2006 - 13:49

    Bas En Maik:

    Hey ouwe haaienjager!!! Wij ijn jalours op die duikverhalen van je. Haien lijkt mij (bas) helemaal gaaf om te zien en dat ontbijtje haal je wel weer in haha. Veel plezier kus ons

  • 03 April 2006 - 14:00

    Rob:

    Hej geer,

    Echt super omdat te lezen en ook ik ben net als bas super jalours........... Lekker duiken in een hele mooie zee!!! me leuke visjes:) en wat lees ik nu.... Ik dacht dat je de vissen niet mocht voeren op zee met een curses.. maar jij trekt je daar niks van aan! Dappere jongen :P hahah, zeeeeeeeziek:) Had ik niet van je verwacht... Maar veel plezier met je verdere duik tochten, en neem een touw mee en bind die buddy van je aan je enkel ofzo:) raak je hem/haar ook niet kwijt!

    Groeten Rob

  • 03 April 2006 - 14:47

    Eric En Brenda:

    hoi geer, hier weer een berichtje uit eelde (nog wel). Net dit bericht gelezen en nog even de foto's van de vorige keer bekeken. Het begint alweer te kriebelen als ik die foto's zo zie. Ik wil ook weer ergens heen waar het zo mooi is. Aan meiden trouwens geen gebrek als ik het zo zie. Heb je er al een beetje werk van gemaakt? Maar goed, ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Kom je eigenlijk nog wel weer terug??? Ben trouwens ook erg tevreden met hoe vaak je wat van je laat horen. Kan ik het tenminste bijhouden. Nou lieverd, heel veel plezier nog en geniet er van. Groetjes en een hele dikke kus Eric en Brenda

  • 03 April 2006 - 15:31

    Bert:

    Dag Duikwonder,
    Ben niet jaloers hoor!! Lijkt mij niks daar tussen die vissen (grote). Heb een paar Goerami`s in jouw aquarium gekocht en die kan ik zo zien zwemmen (heb geen duikpak nodig) Hé succes deze komende (drukke) week en maak er wat van.
    Gr papa

  • 03 April 2006 - 19:00

    Ineke:

    Leuk om eindelijke eens weer wat te lezen....wel jalours hoor! Maar dat jij een vrouwelijke buddy zomaar weer naar boven laat verdwijnen, waren de vissen vast erg interessant..hihi, we missen je erg! Via je mam ben ik wel steeds een beetje op de hoogte adsl aangevraagd duurt nog 4 week dan wat vaker op het net! WW gaat goed! groetjes!!

  • 03 April 2006 - 19:42

    Erna:

    He haaibaai,
    Gaaf zeg.Je was altijd al een bijzondere vissevoerder maar je verwend ze nu echt te veel hoor(ha ha)en hou die meiden nou eens goed in de gaten...veel plezier verder.liefs uit arnhem

  • 03 April 2006 - 20:37

    Margriet:

    Hey Geer. Wat weer een prachtig verhaal, genieten hoor. Jij liever dan ik zo vlakbij een haai, brbr. Veel succes de komende 1,5 week voor het afronden van de module. Veel plezier met de voorbereiding van jullie vakantie, heerlijk zo richting Kaapstad lijkt mij. groetjes en liefs, Mama

  • 05 April 2006 - 09:15

    Rennie:

    Doag Gerald,

    Gisteren op het werk heb ik van Rob te horen gekregen dat je deze webpagina hebt.
    En natuurlijk de link gekregen. Vandaag heb ik thuis met belangstelling een paar berichten en je fotoboek in gekeken.
    Nou volgensmij zit jij er niet beroerd bij!
    Ik vind het heel leuk en zal zeker nog vaker naar jou belevingen gaan kijken.
    Geniet er zeker van.
    Groetjes Rennie

  • 05 April 2006 - 14:04

    Jan En Wil:

    Hoi Gerald
    nou we hebben met verbazing weer je verhaal gelezen. allemaal zeer spannend vooral over de haaien. Vrienden van ons duiken ook en ik heb al regelmatig foto's van hun gezien. Ik heb me laten vertellen dat het fantastisch is om te duiken en zo te horen aan jou verhaal was dit ook niet de enige keer dat jij het hebt gedaan.
    Nou Gerald wij zijn trouwe fans van jou site dus laat snel maar weer wat van je horen.
    En succes met je studie de komende week.
    Groetjes van ons allen Jan, Wil, Marjon,Jan Willem en Wim.

  • 10 April 2006 - 09:28

    Wouter:

    heeej Gerald!
    Duiken is heerlijk vooral als er iets te zien is :D En als je je buddy kwijt raakt zijn er 3 opties: Of je neemt een buddylijntje, Of je koopt een paar schoonmaakhanschoenen in een leuke kleur (ikzelf had gifgroen) zo kan je elkaar uit elkaar houden (roze, gele, blauwe en groene schoonmaakhandschoenen)
    Veel plezier met je komende duiken!!!!!
    oja en ik zou bijna vergeten dat je er niet alleen voor de lol zat......

  • 12 April 2006 - 20:23

    Rina:

    Hé die Geer. Iedereen is jaloers op jou, maar je snapt natuurlijk wel dat ik niet bij die categorie hoor. Laat mij maar gewoon in een bootje op het water, zie je volgens mij ook wel genoeg. Maar als je er van houdt zal het prachtig zijn. Leuk hoor al die dingen die je doet. Geniet er maar van en inderdaad volgens moet je daar ook nog iets aan je studie doen zoals Wouter (!!) memoreert. Je zou het bijna vergeten met al dat moois, drank, wachten op een duikkans, voorbereiden vakantie enz. Wij wensen je in ieder geval veel plezier met alles wat je doet!! Liefs en een dikke zoen uit Zuidlaren.

    Wim en Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Studeren in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2006

Het Eind is in zicht...

27 Juni 2006

Werken in Fish en een relaxed weekend in Shamwari

13 Juni 2006

Duiken

02 Juni 2006

Weer eens iets nieuws

16 Mei 2006

;)
Gerald

Haha, wat kan het leven toch fijn zijn ;D.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 45007

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 14 Juni 2016

long weekend Lisbon

15 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

Sicily

03 November 2009 - 20 Juni 2010

Een Hotel in Zwitserland

08 Juni 2009 - 28 Juni 2009

Vakantie

02 Juni 2008 - 20 Juni 2008

Vakantie Italie

28 December 2007 - 16 April 2008

Werken in Zwitserland

06 Februari 2007 - 15 November 2007

Stage in Wien

10 December 2006 - 06 Januari 2007

Werken in Engeland met kerst

04 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Studeren in Zuid Afrika

01 Augustus 2010 - 30 November -0001

Hilton Vienna

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Oostenrijk

01 Augustus 2014 - 30 November -0001

Terug van weg geweest...

Landen bezocht: